Uchwała Nr XLV/389/2010
Rady Miasta Sandomierza
z dnia 29 stycznia 2010 r.
w sprawie uchwalenia budżetu miasta na 2010 rok
§ 1. Dochody budżetu miasta w wysokości 87 710 668,00 zł, z tego:
§ 4. W budżecie tworzy się rezerwę:
1) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6 [pobierz załącznik],
§ 7.
§ 8. Ustala się dochody należne Gminie na podstawie ustawy Prawo ochrony środowiska w kwocie 249 732,00 zł, oraz wydatki na zadania określone w ustawie Prawo ochrony środowiska w kwocie 249 732,00 zł.
§ 11. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Sandomierza.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2010 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Sandomierzu.
a) dochody bieżące 65 592 506,00 zł,b) dochody majątkowe 22 118 162,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1 [pobierz załącznik].
§ 2.
1) Wydatki budżetu miasta w wysokości 114 237 800,00 zł, z tego:
a) wydatki bieżące 75 331 238,00 zł,
b) wydatki majątkowe 38 906 562,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 2 [pobierz załącznik].
2) Wydatki przypadające do spłaty wydatków danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń wydatków gwarancji udzielonych przez miasto 131 912,00 zł,
3) Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010 – 2012 zgodnie z załącznikiem nr 3 [pobierz załącznik] (i 3a [pobierz załącznik] – wydatki inwestycyjne jednoroczne), 4) Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi w wysokości 19 118 162,00 zł,
-- wydatki majątkowe 19 118 162,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 4 [pobierz załącznik] i 4a [pobierz załącznik].
§ 3.
1) Deficyt budżetu miasta w wysokości 26 527 132,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
-- wpływów ze sprzedaży papierów wartościowych wyemitowanych przez gminę w kwocie 26 527 132,00 zł,
2) Przychody budżetu w wysokości 29 157 427,00 zł, rozchody w wysokości 2 630 295,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 5 [pobierz załącznik] .
a) ogólną w wysokości 1 095 000,00 zł,
b) celową w wysokości 5 000,00 zł,
z przeznaczeniem na:
-- zarządzanie kryzysowe 5 000,00 zł.
§ 5.
2) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 7 [pobierz załącznik],
3) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 8 [pobierz załącznik],
§ 6. Ustala się dochody w kwocie 480 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 480 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
1) Dotacje podmiotowe zgodnie z załącznikiem nr 9 [pobierz załącznik] ,
2) Dotacje celowe zgodnie załącznikiem nr 10 [pobierz załącznik].
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 3 000 000,00 zł
-- w tym kredyty, pożyczki i papiery wartościowe zaciągane /emitowane/ w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym funduszami strukturalnymi lub Funduszem Spójności Unii Europejskiej - w kwocie 3 000 000,00 zł
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 26 527 132,00 zł
-- w tym kredyty, pożyczki i papiery wartościowe zaciągane /emitowane/ w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym funduszami strukturalnymi lub Funduszem Spójności Unii Europejskiej w kwocie 26 527 132,00 zł
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 2 630 295,00 zł
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 19 118 162,00 zł
§ 10. Upoważnia się Burmistrza Miasta Sandomierza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:
a) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 3 000 000,00 zł
-- w tym do zaciągania kredytów, pożyczek i emitowania papierów wartościowych w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym funduszami strukturalnymi lub Funduszem Spójności Unii Europejskiej - do wysokości 3 000 000,00 zł
b) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 26 527 132,00 zł
-- w tym do zaciągania kredytów, pożyczek i emitowania papierów wartościowych w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym funduszami strukturalnymi lub Funduszem Spójności Unii Europejskiej - w kwocie 26 527 132,00 zł
c) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 2 630 295,00 zł
-- w tym do zaciągania kredytów, pożyczek i emitowania papierów wartościowych w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym funduszami strukturalnymi lub Funduszem Spójności Unii Europejskiej - w kwocie 2 630 295,00 zł
d) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - w kwocie 19 118 162,00 zł
-- w tym do zaciągania kredytów, pożyczek i emitowania papierów wartościowych w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym funduszami strukturalnymi lub Funduszem Spójności Unii Europejskiej - w kwocie 19 118 162,00 zł
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4 i nr 4a,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2011) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2011 roku,
3) dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej polegających na zmianach między wydatkami bieżącymi i majątkowymi z wyłączeniem zmian dotyczących wieloletnich programów inwestycyjnych,
4) dokonywania zmian w wydatkach na zadania inwestycyjne roczne w ramach paragrafu,
5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planach dochodów własnych tych jednostek,
6) przekazania kierownikom jednostek budżetowych, uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2011) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym (2011),
7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
Przewodniczący Rady Miasta:
Tadeusz Frańczak